lördag, februari 20, 2010

Så lite så möjligt så länge möjligt...

... jag tackar Johanna Andersson för det lämpliga tipset inför en helg med mycket sport på tv och hemskt väder ute.

Började lördag på precis det viser och när jag äntligen tog mig ut med hundarna klockan 11 så vände jag snabbt hemmåt. Jag kan meddela att kombinationen -16grader och 7m/s inte är särskilt mysigt. Lätt snöfall var det också med den kändes som mera än vad det var eftersom det drev så mycket snö. Gick till skolan och tillbaka å på den sträckan (ca 4 km totalt) han kinderna domna bort för att det var så kallt.

När jag kom hem blev det en varm dusch och lite lunch innan vi åkte ner på stan. Försökte hitta nån bra mobilväska men gick tyvärr bet och beslutade mig för att behålla de väskor jag har även om de känns lite onödigt stora.

Efter ett snabbt besök på ICA så åkte vi hem och jag satte igång med att spara alla mina kontakter. Tyvärr har kontakten i min gamla telefon gått sönder så jag kunde inte spara ner mina kontakter till datorn utan fick i stället skriva av dem manuellt och sedan sitta manuellt och lägga in alla kontakterna i en nya. De som låg på simkortet blev dock kvar tack och lov. När jag ändå gick igen allt så slog jag också ihop delade kontakter samt raderade kontakter som jag inte längre har någon kontakt med...

Henke monterade upp de nya högtalarna på väggen så nu är de stora klumparna borta och lika så den stora centerhögtalaren är ersatt.

Kvällen spenderades med god middag, melodifestivalen och sport såklart.

Inga kommentarer: