tisdag, februari 02, 2010

Humlas vackra ögon=UA

Full fart med diverse utskick, telefonsamtal, planering, inläsning mm under förmiddagen. Ringde veterinären klockan 10:15 för att boka tid för ögonlysning på Humla. Hade tänkt hinna med det före jul men så blev det inte så nu tog jag tag i saken. Hade enormt tur då de hade ett återbud klockan 11:20.


Åkte hem och hämtade hundarna och åkte till kliniken. Kom dig klockan 11:00 och det droppades i ögonen. Väntade en stund och hann då prata lite mer Ulrika och Kajsa-Lena å sen var det bara att gå in. Jubel och glädje, Humla var UA på båda ögonen, härligt!!! Mammas lilla söta Humla har vid 5 års ålder fortfarande inga problem med ögonen. Hoppas att det håller i sig många år framöver.På eftermiddagen blev det personalmöte och efter jobbet gick jag och Henke en långpromenad med hundarna i -16 grader. Mmmm nu ska det tydligen börja snöa igen i morgon... Det är rätt häftigt väder nu måste jag säga. Känns väldigt långt till apporteringsträning och jakt just nu

Har ändå börjat drömma om en ny hund nu. Det börjar snart bli dags om jag ska kunna fortsätta med det jag älskar mest av allt i livet, att tävla med hund. Å det är ju jakten som lockar mest å med Humla 5 och Neo 9 (aldrig aktuell för jaktträning i och för sig) så börjar det bli dags snart. Att träna upp en hund för att kunna starta på jaktprov tar ju närmare 2 år i bästa fall å då är ju Humla 7-8år (passerat aktiv jaktprovsålder) och Neo 11-12 och ingen aktuella för några jaktprov att tala om. Mmmmmm jag drömmer jag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte behöver du ögonlysa din lilla Humla inte. Greven lyste jag till 10 års ålder och han hade inga PRA liknande förändringar då, trots PRA C vid sex års ålder. Bara bullshit med denna fixering på gentester.


Lycka till framöver med din lilla Humla

/Catta