söndag, februari 21, 2010

Fortsättning följer...

Tänker inte ändra på det fina konceptet från igår. Vädret är ännu värre idag, -20 grader och närmare 10m/s. Det bara inte går att vara ute och göra nått konkret. Här kommer några bilder som inte visar hur illa det verkligen var men det syns ju hur man fått bylta på sig det varmaste kläderna man har.
Snön yr i bakgrunden
Det blåser i öronen på Neo
Roade mig med att surfa runt på en massa hemsidor och det är ju bara att konstatera att det är vädret och den ordentliga vintern som präglar innehållet på de flesta hemsidorna nu. Lite kul måste jag säga att det är när man läser på hemsidor riktigt långt i söderut i landet. Folk vill träna men det blir begränsat och nånstans läste jag en kommentar om rädslan över när man skulle kunna träna vatten i år och gissade att det kanske skulle ta ända in i maj. Säger bara välkommen till verkligenheten, nu vet ni hur vi i norr har det. Förra året hade jag fortfarande inte tränat vatten när jag åkte upp till Umeå för att starta på tolllingjaktprovet där i slutet av maj. Enda vattenkontakten Humla fick före provet var några apporteringar i en liten liten damm på golfbanan. Så det kan jag meddela alla sörlänningar att här kan man inte träna vatten förrän i månadsskiftet maj/juni en vanlig vår så jag undrar hur det blir i år???

Annars så gjorde vi åter igen ett besök hos grannarna och labbevalplådan. Har haft sån ångest över hur jag ska göra. Å ena sidan vill jag ha en liten jaktlabbetik med bättre förusättningar att komma långt i jakten, å andra sidan är det ju tollarna som ras som jag gillar. Också besvärligt att ha tre hundar när det ju är två jag vill ha. Vill ju samtidigt ha en bra tävlingshund och jag vet inte hur långt Humla kan komma längre... Hon är ju trots allt 5 år och har ju trots allt sina brister. Kan hon fortsätta att utvecklas positivt inom områden som vi inte lyckats inom hittills? Å hade det inte varit för att Neo trots sina 9 år är så pigg så skulle jag inte tveka men tänk om han lever tills han är 14-15 år? Då blir det länge att ha 3 hundar. Nu tittar jag i och för sig på två, kanske tre tollarkullar som jag är lite sugen på å alla dem kommer ju att födas i år. Får fortsätta att ha ångest ett tag till men nu blir det nog tollare som nästa hund i alla fall. Frågan är bara om jag ska slå till och skaffa en till redan i år.

Här kommer i alla fall några labbevalpar, varav en kunde ha varit min nu...





På eftermiddagen åkte jag och Helena till Zandra i Njutånger för att var med på Tuperware-party. Hua så kallt det var och på de små vägarna hade det drivit igen ordentligt med snö men det gick bra i alla fall.

På vägen hem stannade jag till och köpte pizza som vi kunde njuta av till middag. Det var länge sedan sist så det smakade riktigt bra.

Inga kommentarer: