lördag, februari 06, 2010

Shit vad snö det är...

Idag blev det en dag i skottningens tecken. Vaknade hyffsta tidigt men tvingade mig kvar i sängen till klockan 9. Satt vid datorn en stund och efter frukosten så gick vi ner till Reffel för att kollar till båten. Äntligen hade de plogat vägen genom området så det var lätt att komma in och fram till båten. Vi hade inte såå mycket snö på vår båt tack vare att Henke skottat av den två gånger tidigare. Det lilla som var "skaka" i alla fall Henke av genom att krypa in under presseningen och skaka den.
Båten nu
Båten i januari...
Från båtvarvet synten hur räddningstjänsten vattnade den kommunala snötippen för att den ska packas ihop för att ta mindra plats...

Väl hemma igen skottade vi av taket på vår förrådsbod och det gav också en massa skottning på gården eftersom vi ju skottat en gång både till den och till hundhuset. Vi roade oss med att hoppa från förrådstaket efteråt. Härligt att landa i 150cm snö!!! Hundarna uppskattade också våra hopp...

Hundarna på gången till hundhuset...

Vårat förhållandevis lilla överhäng
Våran gård från andra sidan staketet... Ger en bra bild av läget...

Bilden tagen från gården. Jag står på gångvägen utanför vårt staket

Behöver jag ange att jag är 1,76cm lång och står upprätt...

Henkes hopp från bodtaket

Mitt hopp...
... och landning...


Efter detta duschade vi och åkte ner på stan. Jag måste se till att köpa mig ett objektiv nu... Går ju inte att fota nått på närmare håll med de objektiv jag har nu, det ena gick ju sönder och det märks... Hur som helst så vet jag inte om jag blev klokar men nu ska jag i alla fall få lite information om priser och få bekräktat om grejerna räcker till för den typ at fotografering som jag gör. Till veckan får jag de sista svaren eftersom intenet inte fungerade i butiken idag.

När vi ändå var på stan passade vi på att gå på Dackås och fikade också. På vägen hem åkte vi förbi snötippen som vattnat hela tiden för att trycka samman all snö så nu resonerar vi huruvida snön kommer att hinna smälta bort till sommaren eller inte... Fick inga bilder som visar hur enormt mycket snö det är där. Det har blivit ett högt berg på en plats som normalt är en havsvik. Helt enormt!!! Här kommer några bilder med usikten från snöberget och berget som ser veäldigt litet ut på bilden men som är enormt stort och högt...
Värmeverket
Sporthallen
Snötippen
Hemma på vår gata...
När vi kom hem tog jag med hundarna ut i skogen. Det blev en kort promenad men rikigt jobbig ändå eftersom det vara var en person som gått rundan sedan sista snöfallet. Henke skottade under tiden garagetaket så när jag kom hem så blev det åter igen skottning av gångar och skottning så att man kommer åt soptunnan igen. Phu... det har verkligen varit mycket skottning idag och nu är snönivån på vår tomt närmare 1,5 meter... Vi har ett staket runt gården som är 1,10 men det syns inte längre så ni kan ju förstå hur mycket snö det är... Ja, ni har ju sett bilderna ovan...
Neo i skogen
Humla och Neo
Skogen


På kvällen blev det såklart Melodifestivalen men det blev en STOR besvikelse. Vilka skitbidrag!!! Nu är det hög tid att plocka bort Christer Björkman. Kvällen avslutades med ett telefonsamtal med mamma och pappa på nära 1,5 timmar...

Inga kommentarer: