söndag, augusti 29, 2010

Dirrigering och Me & I

Inte lika lång sovmorgon idag men lugn morgon likväl. Strax efter klockan 12 åkte jag och Zandra till Kaffebönan och tränade vattendirrigeringar och det gick bättre idag. Vi/jag tog däremot tag i ett problem som vi fått med Humla som inte går i vattnet direkt utan jag måste tjata. Idag talade jag om för Humla att NU LYDER DU, hon kan kommandot så varför ska hon stanna till vid vattenkanten? Tycker mig se resultat direkt men såklart är inte problemet borta så vi ska jobba vidare som idag få se om det ger önskat resultat. Det blev träning i 1,5 timmar och då var det dags att sätta full fart hemmåt.

Väl hemma bytte jag bara om och åkte till Ida som hade Me & I klädparty. Blev där till klockan 17 men fick inte några kläder inklöpta då det plagg jag ville ha var slut.

Hemma gick vi en runda med hundarna och satte sedan igång med maten. När vi satt och åt kom Gunilla över med uppgifter om återbetalningar till jaktprovet. Vi hade 115 anmälda/dag till provet som totalt tar 40 startande/dag. Jösses vad vi lottat bort många hundar och Oj vad jobb detta innebär för alla. Kul men visst blir det mycket jobb.

När Gunilla var här kom Helena och Melker med 60 kaniner till provet som skulle läggas i i frysen. Nästan alla gick in men några fick flytta in hos Roland och Gunilla istället. Vi passade också på att hälsa på Annelis och Karinas hundar då de skulle träna med Gunilla ikväll.

När alla åkt blev jag sittande vid datorn en stund innan det var dags att krypa till kojs.

Inga kommentarer: