måndag, augusti 23, 2010

SSRK träning

Idag efter jobbet var det dags för höstens första SSRK träning. Idag var det jag som stod som ansvarig och då blev det dirrigeringsträning. Vi var bara 3 stycken som tränade jag, Ida och Dan. Det blev en mycket lugn och behaglig träning med lite vattendirrigering och landdirrigering. Inga jättesvåra och utmanande övningar men hundarna skötte sig hur som helst bra. Irriterar mig dock på Humlas stopp vid skick ut på vatten. Hon stannar nästan alltid vid strandkanten så att man måste säga ut innan hon går i. Väl i är det inte större problem att dirrigera henne över en vattensamling under förutsättning att inte avstånden är allt får långa.

Har ju anmält till ett Ökl prov men vet ännu inte om jag kommit med så nu måste jag ligga i hårdträning. Dock är det till våren som jag har för avsikt att få till en mer kvalitativ start i Ökl för jag har tränat alldeles för lite i år.

Inga kommentarer: