tisdag, augusti 24, 2010

Riktigt busväder

Hua vilket väder det var idag. Klarade mig rätt så bra på lunchen men när det var dags att åka hem efter jobbet då blåste det rejällt och därför regnade det horisontellt. Vad hittar man på då? Jo, eftersom jag och Gunilla bestämt att Maggie skulle få gå ett helt anlagsklasspår som inte Gunilla blodat och Humla skulle få prova på ett släpspår där spårläggaren står kvar vid "bytet" så åkte jag upp i skogen.

Blodade ett anlagsklasspår till Maggie och ett struligt spår till Neo sedan kastade jag av mig regnkläderna i bilen och bytte stövlarna till löpskor och tog med mig hundarna på en 4km löprunda. Herrejösses vad jag var blöt sen!!!

Full fart hemmåt och bytte kläder på 10 minuter och tillbaka upp till skogen. Gunilla la ett slöpspår till Humla. Humla löste det utan problem även med en person stående i skogen i slutet av spåret.

Efter detta var det dags för lilla Maggie att gå sitt spår. Hade lagt det svårt då jag glömt att det inte är någon öppen vinkel i Anlagsklass vilket jag gjorde. Förhålandena var ju verkligen extrema också så hon fick det jobbigt men löste det hela med lite hjälp av Gunilla.

Neo spår hade jag noll koll på men Neo tog sig runt i alla fall men var ute och virrade en del på slutet.

Väl hemma igen var det bara att än en gång byta kläder och sedan äta middag. Efter en stund vid datorn slog det mig att jag ju inte duschat efter joggingrundan. Kändes ju liksom som om man duschat tillräckligt ikväll...

Inga kommentarer: