lördag, augusti 28, 2010

Sportigt

Riktigt sovmorgon till klockan 10. Lugn morgon och lugn frukost. Henke gick med hundarna medan jag duschade och sedan åkte vi ner på stan för lite "löne-shopping". Blev några nya dukar och en ny sport-outfit, från och med nu är det tights på joggingrundorna som gäller. Dock kändes det som om jag köpte ett nummer för stora så jag måste nog byta dem på måndag men sen så...

När vi kom hem blev det en MYCKET sen lunch, klockan 15:30. Nu var vi ju bara tvungna att låta maten smälta så det blev en timmas vila innan jogginrundan väntade. Har ju gjort ett High-score i vikt denna semester så nästa sista veckan på semstern bestämde jag mig: Två månader efter att vardagen börjat efter semestern, dvs den 10 oktober ska jag ha gått ner 8 kg. Så nu är det hårdkörning. Konstaterade i morse att jag faktiskt gått ner hela 3 kg redan men det innebär ju samtidigt att jag inte ens är halvvägs...

Löprundan idag gick tungt men 5,2km avverkades i alla fall på ca 32 minuter. Neo var väldigt seg och anlände till "mål" 2,5 minut efter mig och vad får jag se...? Han har rullat sig i skit förmodligen från bärplockare... Åååååååå!!!! Fram med pappersrullen för att torka bort det som gick att torka sedan full fart ner till hamnen å där fick han kasta sig i från bryggan. När vi kom hem fick hundanra sitta i hundgården medan jag och Henke duschade efter våra joggingrundor. Henke springer 6 km på väster slinga men jag springer i skogen så att hundarna kan vara lösa.

När vi var klar hämtade jag hundarna och så fick Neo duscha och schamponeras å när jag ändå var igång så blev klorna klippta också.

Eftersom vi åt så sen lunch så hoppade vi över att grilla vilket vi hade tänkt. Gjorde istället lite småplock och åt sparris och parmaskinka, räkor och avokado mm. Ikväll drack vi också rosa champagne som vi fick aav Ida och Gösta på vår bröllopsdag förra helgen.

Inga kommentarer: