lördag, augusti 21, 2010

Kräftskiva & Bröllopsdag

Sovmorgon blev det idag och kände mig faktiskt lite seg när jag vaknade. Hur som helst så tog vi det rätt lugnt fram tills frukost men sen var det full fart. Torkade golvet uppe och nere och tvättade överkastet till vår säng.

Henke gick ut och klippte gräsmattan och jag stack upp med hundarna i skogen och sprang 4,7km. Idag var det ett gäng bärplockare efter vägen som hade lunch men annars var vi själva på "rundan".

Hemma blev det stratching och dusch och sedan åkte vi ner på stan och kompletteringshandlade lite och var på systemet. Blev hungriga på stan så vi tog en hamburgare vilket ju inte rimmar med mina planer på att gå ner i vikt. Om 7 veckor ska jag ha gått ner 8kg. Började lite smått för 2 veckor sedan men denna vecka har jag lagt mera energi på målet. Har hittills gått ner 2,5 kg men det kommer inte att gå såå lätt framöver skulle jag tro men då får jag kämpa mera för ner ska jag...

Hur som helst blev jag heltrött efter statsbesöket men vi ska ju ha gäster ikväll så det var bara till att sätta igång och förbereda maten. Göra en västerbottenpaj, laxsnurror, sallad och snittar.

Klockan 18 kom Ida och Gösta med Alice och Glenn. De hade med sig en flaska champange som de överlämnade och sa grattis. Både jag och Henke frågade i kör, Grattis! Till vaddå? Hmmm idag är det vår bröllopsdag och det hade vi båda två glömt bort. Det har nog varit lite mycket senaste tiden för den dagen ska man väl inte glömma?

Hur som helst så hade vädret blivit jättefint så vi satt ute och tog ett glas rosevin och åt snittar men sedan gick vi in och käkade inne. Kräfter stod på menyn idag. Till efterrätt blev det björnbär med mascarpone, Xante, lime och lite annat smått och gott...
Vi blev sittande och snackade fram till klockan 01 å de promenerade hemmåt å då diskade vi bort och sedan satt jag vid datorn en stund innan jag la mig vid 02:30-tiden.

Inga kommentarer: