söndag, augusti 15, 2010

Hundträning och joggingrunda

Tog mig upp hyffsat tidigt idag och åkte iväg till Njutånger för att träna hund. Henke är fortfarande riktigt dålig med 39,5 och genomsvettig när han vaknade. Han blir såklart liggande hela dagen även idag.

Vi (jag, Helena och Zandra) hade tinad vilt men jag var lite skeptisk på hur Humla skulle reagera eftersom hon varit lite seg ett tag å dessutom är det ju så varmt så det blir så mycket flugor på viltet. Hur som helst så var vi på ett nytt ställe och tränade och la upp träningen ungeför som ett nybörjarklassprov som ett genrep för Zandra som snart ska iväg och starta.

Helena startade och Etta som idag hade en härlig fart och en bra inställning. Sedan fick Humla köra å hon var het och gav ifrån sig en del ljud men det struntar jag som vanligt i. Annars gjorde hon ett bra arbete å tog in allt vilt från söket. Lite tveksam till att gå fram till Korpen när hon fick vittring på den men hon gick fram och väl där plockade hon upp den utan tvekan och levererade den.
Även Grattis gjorde idag ett bra jobb å de kommer definitivt att gå till pris när de åker iväg och startar.
Efter "provet" så la vi släpspår till hundarna. Kom ju på att det kanske var läge och testa det en gång om det skulle bli nån start i Ökl i höst och OM vi skulle gå till pris. Tråkigt att tappa priset för att hunden inte klarar spåret. Det var dock inga problem. Det svåra för Humla var att hitta tillbaka till mig i den täta skogen. Hehe

Efter träningen åkte jag till Änga och fick lunch där. Skulle buskasta lite boll på täkterna till Neo efter maten. Första kastet å han stupar i täktkanten vid utgången. Andra kastet händer det igen och han skriker till. Neo är dock helt okänslig för smärta när han vill nått så skrikande gallopperar han ut och söker bollen hela tiden gnällande. Jag går ut och försöket hitta bollen för inte kan han ju släppa den. Neo hittar den först och sedan blev det inge mera kast. Gick istället en promenad med hundarna ner till bäcken där de såklart badade.

Tillbaka vid huset så fixade Birgitta fika å sen var det dags för mig att bege mig hemmåt. Handlade på hemvägen och "vilade" en stund vid datorn när jag kom hem. Till middag blev det idag Plättar med sylt och grädde.

När maten hade sjunkit ner åkte jag upp i skogen med hundarna och sprang 4,3km. Idag gick det mycket lättare för nu hade temperaturen sjunkit till 15 grader. Blev en dusch och sedan såg jag film fram till klockan 00:00 då det var hög tid att krypa till kojs. Imorgon är det åter till arbetet som gäller.

Inga kommentarer: