söndag, januari 22, 2012

Skogspromenad

Helt enligt utlovat kom snön inatt men det klarnade upp och blev fint på förmiddan. Precis när jag skulle åka upp i skogen kom Roland och Gunilla som skulle till samma ställe så jag lastade in hundarna i deras bil så blev vi uppskjutsade. Nysnö visade sig gilla Vinnas päls som blev bepanstrad både i "armhålorna" och i rumpan. Kul dock att se att sånt INTE besvärar Vinna det minsta.







Var duktig och skottade när vi kom tillbaka och sedan bakade jag när jag kom in. Blev en god kardemummakaka.

Inte nog med det. Hade ju tinat vilt så jag tog med Humla upp i skogen så att hon fick apportera lite vilt. Tyvärr hade det då hunnit bli mörkt så de bilder som blev var i stort sett avlämningarna.








Vinna fick också testa på att apportera kanin, kråka och trut men idag var det hårda tag. Hmm vi fortsätter avvakta med vilt tror jag. En bild när hon kommer med kaninen blev det i alla fall.
På kvällen var det ett gäng slappa hundar igen. Härligt!


Inga kommentarer: