söndag, januari 08, 2012

Träningsdag

Idag har Vinna fått apportera vilt igen och denna gång lite nya sorter såsom trut och kanin förutom kråka som hon testat tidigare. Bilderna får tala sitt tydliga språk men jag kan väl säga så här: Vilt tror jag inte blir något problem däremot gäller det att hitta ett sätt att tygla energin lite... Att greppa och bära är inga som helst problem men att lämna ifrån sig...


 
Hittade kanin för första gången. Greppade direkt...
Full fart mot matte...
Inga problem med greppet här inte...
 


Hitta kråkan...
Dra fram...

Full fart mot matte...
Efter Vinnas viltkontakt så åkte jag iväg och tränade med Helena och Zandra. Vi körde lite markering och dirigeringsträning och allt kändes väldigt bra. Vi inledde med dummies och avslutade med vilt. Bilder får även här tala för sig själv.
Humla kommer in med en dirrigering från skogskanten

Etta på väg på en markering som jag kastat
Humla på väg in med ytterligare en dirigering
Kråkan kommer in på en dirigering

Grattis med kaninen
Etta med truten
Humla med kaninen
 

När jag kom hem så kom Eva-Lotta och Micke förbi tillsammans med Mickes två flickor. Blev lite fika och snack och såklart var väl Vinna i centrum men då hon, liksom övriga hundar, var rätt trötta och nöjda så fick Humla en hel del uppmärksamhet av tjejerna också.

Har börjat så smått att styra upp matintaget mot LCHF igen men det är på måndag som vi verkligen får skärpa oss. Handling och planering av kommande 10 dagars middag är genomfört så nu kör vi...

Inga kommentarer: