tisdag, januari 10, 2012

Vinterkyla och ben är gott...

Nu har vinternkylan kommit men det är friskt och vackert ute så jag klagar inte. Temperaturen ligger runt -10 grader och solen skiner och himlen är blå kan det bli bättre? Vi fick ytterligare lite snö igårkväll men snödjupet har nog inte passerat 5 cm ännu men i mitt tycket helt perfekt. Vi har vinter, vi har fått ljuset från snön men man kan fortfarande ta sig ut i skog och mark och träna hund.

På jobbfronten var det full huggning och jag fick mycket gjort idag. Var hemma på lunch en snabbis och gick med hundarna. Idag blev det en kortis 50/50 koppel/lös.

På kvällen blev det som vanligt en promenad på golfbanan och sedan lite inomhusträning med Vinna. Inlett träningen med sitta vid sidan vilket verkar vara lite svårt då hon gärna vill sitta framför mig.

Hundkvällen avslutades med ben. Det är gott med ben tycker Vinna men inte f-n lossnar några huggtänder men jag tycker ändå att bitandet fortsätter att avta så sakteliga. Stilstudie Vinna med ben både i munnen och ögonbrynen...





Inga kommentarer: