söndag, januari 15, 2012

Träning i Bergvik

Idag blev det en tidig morgon. Steg upp strax före sju och efter frukost åkte jag ner till Njutånger och hämtade upp Zandra för vidare transport till Bergvik och Eva Thorén Söderström för att träna hund. Vi anlände vid 9 och tränade sedan till klockan 12. Vi hade en fantastisk dag med duktiga hundar och mycket bra instruktör. Köper det mesta som Eva förevisade om och dagen gav en hel del nyttiga att jobba vidare med.

Träningen bestod i huvudsak av dirrigeringsträning in i en inhägnad eller genom inhägnad. Är riktigt nöjd med Humla som dock blev trött på slutet. Hon utmanades en hel del och det tar på krafterna när man inte tränat på nästan ett halv år. Hade kameran med mig men tyvärr inget minneskort i den så några bilder blev det inte idag tyvärr. Hur som helst så tror jag absolut att vi kommer att åka och träna för Eva fler gånger.

Precis när vi skulle åka kom Ulf så det blev så att vi hängde med honom hem och köpte lite vilt och hem kom jag inte förrän klockan 14:30, precis när Henkes föräldrar anlände för lite födelsedagsfika och resebestämning.

För första gången körde vi LCHF fika. Chokladmuffinsen var lite torr men med grädde och lite bär var det OK. Snickerskakorna var OK och ganska mastiga men Vaniljpanacottan med limemarinerade jordgubbar var riktigt god.

Vi planerar en gemensam resa tillsamman med Lasse, Birgitta, Katarina, Jonas, Anton, Klara och Alva. Nu håller vi tummarna för att det finns plats på den resa vi hittat för i så fall blir det ett cypernbesök i juni.

En liten insident inträffade ikväll. Vinna är en sån hund som gärna vill vara ute. Från början hade jag dörren öppen men det blir ju så kallt inne då så nu stänger jag ut henne korta stunder och det går fint. Idag gjorde jag detsamma men eftersom vi hade gäster glömde jag helt och håller bort att jag släppt ut henne. Hörde nått vid dörren och då konstaterade vi att en hund ju är borta. Herre gid, det är ju Vinna, hon är fortfarande ute!!! Öppnar dörren och då har hon dragit iväg mina dummiesar som sitter ihopsatta med varan. En hög med 6 dummiesar hade hon dragit iväg. Hon blev väldigt glad när jag öppnade dörren men inte var hon ett dugg skärrad. Inte då men nu ville hon vara inne med oss andra ett tag.

Humla var helt slut på kvällen. Länge sedan hon fått jobba på riktigt och dessutom full huggning men folk och barn hemma när vi kom hem . Så här såg det ut när alla åkt.

Även Vinna och Neo var nöjda med dan. Kan vi få gå upp och lägga oss? Snälla!!!
Åhhh där uppe är sängen. Hur ska jag orka undrar Neo...

Inga kommentarer: