onsdag, maj 23, 2012

En LÅÅNG arbetsdag

Klockan ringde klockan 04:50. Käkade frukost och gjorde mig iordning för att sedan åka till jobbet. Tåget till Stockholm gick klockan 05:50 och jag börjde faktiskt läsa igenom dokument som jag håller på att sammanställa till tatuerarna samt korrläste inspektionsrapporterna och gjorde anteckningar i dem. När det var klart läste jag på inför kursen i Stockholm och hann också med att granska en miljörapport innan jag var framme i Stockholm klockan 08:30.

Köte SL kort och letade mig sedan ner till tunnelbanans blå linje för att åka till Solna och Strålskyddsmyndigheten huvudkontor. Träffade en kursare som jag inte träffat på 8 år vilket var himla skoj. Vi måste verkligen försöka få till en återträff snart!

Kursens förmiddag var bra och på eftermiddagen hade vi lite övningsuppgifter som vi jobbade med. Vid genomgången blev det lite rörigt men det blev ändå mycket diskussioner vilket är väldigt bra.

Vi tog sedan en båt tillbaka till centrum och centralen. Käkade en pizzaslice på Pizzahut innan jag satte mig på tåget hemmåt.

Hade fått en hel pärm på kursen som jag hann plöja igenom och sedan skrev jag kommentarer på miljörapporten som jag läst på nedresan så när vi passerade Gävle började jag känna mig rätt trött. Strax före Söderhamn somnade jag faktiskt en stund.

Kom hem strax före 21:30 efter en LÅNG men givande arbetsdag.

Inga kommentarer: