söndag, maj 20, 2012

Viltspårkurs

Idag var det dags för viltspårkurs igen. Roland hade blodat ett spår till Vinna, ca 450-500m med två vinklar. Spåret hade hunnit ligga i 4 timmar och detta var Vinnas första spår (med undantag för spåren vid kennelträffen) som inte jag blodat. Var inga som helst problem utan hon spårade väldigt lugnt och bra dock något störd av Gunilla och Catarina som gick bredvid på en stig istället. Bra träning för hon släppte dem ju och spårade vidare.

Följde också med på Stefans och Catarinas spår och alla hundarna var såå duktiga idag.

När jag kom hem såg jag klart filmen och kollade lite orientering samt åt lite lunch.

På eftermiddagen gjorde jag lite ekonomi och sedan var vi iväg en sväng på stan och kollade in nya hamnområdet som jag inte hunnit se.

Kvällen spenderades med Mästarnas mästare

Inga kommentarer: