torsdag, augusti 21, 2014

10 årig bröllopsdag

Hipp hipp Hurra för oss idag! För 10 år sedan gifte sig jag och Henke. Fira lite kommer vi minsann att göra men det får vänta tills i morgon. Liten spontan trerätters middag blev det i alla fall idag men en sak i taget.

Bröllop

Jobbade på fram tills klockan 16:30. Gick och handla lite skumpa på systemet och tog sedan ett par checkpoints på vägen hem. När jag kom hem följde Henke och hundarna med å så åkte vi och gick en promenad i slingan på öster och tog de checkpoints som fanns efter den. Nu är det inte många kvar i Hudiksvall så vi får se hur många fler jag kommer att ta. Känns besvärligt att hålla på åka till Forsa och Näsviken men det vore ju lite häftigt att ta alla… ;-) Totalt blev det i alla fall 7km promenad i dag tack vare www.hittaut.nu

När vi kom hem blev det middag. Vi hade planerat för en kycklinggratäng med curry och mangochutny och så blev det. Medans den gick klar stekte jag på lite färska kantareller och bacon som jag gratinerade med väterbottensost så det fick bli förrätt. Till efterrätt blev det kaffe amarettoglass. Mmm mysigt och gott och lite lyxigt även om det är i morgon vi ska fira.

Packa hann vi också med men sen somnade jag i soffan och vaknade med huvudvärk så det plask i säng.

Inga kommentarer: