söndag, augusti 10, 2014

En skojpromenad runt en tjärn

Henke drog igång nya röjsågen och gick en runda runt tomten. Jag tog med hundarna och åkte till favorittjärnen Kaffebönan. Började med att köra Vinna lite på dirigeringar över vatten. Gick sådär får jag väl medge. Använde mig också av de vita pinnarna men de funkade inte så bra men ska prova igen. Slutade med att vi bara lekte med bollen så att Vinna fick kasta sig i vattnet.

DSC_2522 DSC_2527DSC_2528DSC_2529DSC_2531DSC_2536DSC_2539DSC_2545

Å så några kasta sig i vattnet bilder.

DSC_2549DSC_2550

Denna är lite skojig. Ser ut som att hon går i vattnet men i denna tjärn finns inget att gå på under vatteytan. Jag lyckades bara ta bilder precis innan hon slår i vattnet som ni ser på bild två och tre.

DSC_2553DSC_2554DSC_2555

Hämtade sedan Humla och Neo. Hade lagt ut två dirigeringar som jag tänkte att Humla skulle få ta. Skulle därför gå åt andra hållet än där jag och Vinna varit och tränat. Nu drog Neo (som normalt inte kan springa mera än några språng) som en avlöning. Han är duktig på att spåra så han sprang dig jag varit med Vinna och hämtade en av dirigeringsapporterna. Kan meddela att det var en väldigt glad kille.

DSC_2569DSC_2574

Konstaterade också att han inte längre klarar av att komma upp ur vattnet i en tjärn med gungfly som denna är. Kraften i bakpartiet räcker helt enkelt inte till längra men då fick jag “rädda” honom. Det hindrade honom dock inte att hoppa i fler gånger så det blev några räddningsaktioner… Blinkar

DSC_2578DSC_2583DSC_2584DSC_2607

Även Humla var glad över att få röja ordentligt. Hon var hela tiden långt före oss så de blev inga bilder på henne denna gång.

DSC_2602

På vägen hem gjorde jag en storhandling för i morgon blir det konständring. Då blir det LCHF fullt ut igen. Sommaren och semestern har lagt på några kilon på både min och Henkes kropp så vi har uppnått Highscore vilket inte är nått att vara stolt över.

Huvudvärk gjorde att det blev en tidig kväll vilket på sätt och vis är positivt eftersom första arbetsdagen efter fem veckors underbar semester väntar i morgon.

Inga kommentarer: