söndag, augusti 17, 2014

Genrep och blommor

Dagen var vigd åt genrep prov för Zandra och Jaga. Slappade lite på förmiddagen och åkte sedan iväg till vår träningsplats. Kul att en nyinvigd jaktintresserad också var med. Vi la upp ett prov motsvarande det Vinna fick innan hennes start. Vi hade gott om vilt av med alla olika viltslagen.

Jaga genomförde provet och sedan fick Gerds hud bekanta sig med olika viltslag och de smackades bara in i mun utan tvekan. Coolt med en hund som inte sett vilt under sina två år.

Träningen genomfördes i regn men det störde inte Jaga. Genomgående fin vilthantering…

När Henke kom hem så åkte jag ifrån träningen och hämtade honom men då hade vi redan varit ute i två timmar. Första gången mina hundar varit med om att åka ut till skogen, höra skott och känna viltdoften och sen aldrig få kliva ur bilen. Nyttigt!

När vi kom hem gick jag en långpromenad med tjejerna och sedan somnade jag en liten stund innan det var dags att göra middag. Jag hade gjort en LCHF lasagne i går och det räckte även till middag idag men också till två lunchlådor. Perfekt!

Jag tog bilder bara för att bevisa att det faktiskt kan blomma hemma hos mig hur osannolikt det än må låta. Bildbevis kommer här:

Utomhus:

2014-08-14 17.11.16

Det blommar massor med rosor på framsidan nu. Ser mera rosa ut på bilden än de egentligen är….

Inomhus:

DSC_2668

Det tål att påpekas att detta är första gången en blomma i mitt hem som blommat ut och stått grön i några månader nu blommar igen… Har aldrig hänt tidigare… Blinkar

Inga kommentarer: