tisdag, augusti 12, 2014

Improvisationspromenad

Idag efter jobbet tänkte jag träna hund men ibland blir det inte som man tänkt sig, det blir bättre… ;-)

Henke och jag tog hundarna på en promenad. När han vände med Neo så sa jag att jag fortsätter genom byn, en promenad på totalt 3,5km. När jag kom till slutet av byn vek jag upp en väg till vänster, kände att det var så härligt väder att jag kunde gå lite till. Såg en traktorväg och fortsatte efter den. Den kom ut vid ett hus så jag följde grusvägen från huset. Såg då att skoterleden korsade grusvägen så jag tänkte att jag kunde gå efter den tillbaka till byn. Hmmm nu var det så att det helt plötsligt dök upp en sjö som skoterleden korsade. Nog för att det var en grund sjö men inte kunde jag gå rakt över i tennisskor. Superfin fågelsjö dock, så man blev sugen att jaga änder för där fanns massor! Såg även Häger och två tranor på platsen.

Sjö

Hur som helst innebar detta att jag var tvungen att gå genom risig skog, runda odlingar mm så innan jag var tillbaka på vår gata, på täkten där jag från början la ut två dirigeringsområden, så hade jag promenerad 8 km. Blev bara två skick var för tjejerna sen gick vi hem.

Tur att vi åt middag innan vi gick för jag kom inte hem förrän klockan var närmare 21:00.

Henke hade roat sig med att packa inför helgens Sabatonfestival i Falun samt gjort mat till dito.

Slappade i soffan resten av kvällen…

Inga kommentarer: