söndag, mars 30, 2008

Hunddag

Vaknade klockan 07:00 och steg faktistk upp en halvtimma senare dvs 07:30. Började med att ställa om klockan och vips så var klockan 08:30. Satt framför datorn en stund och såg sedan klart filmen som vi började se igår. Efter frukost blev det en kort rastningspromenad med vovvsen och sedan åkte jag iväg till Strandarna. Klockan 11 kom jag fram och eftersom ingen annan kommit ännu så passade jag på att träna Humla i fotgående och tolling. I början på foten ville hon nosa och gå lite före men med en korrigering var det fixat och hon gick de 100 metrarna ut på åkern helt utan problem. Väl framme på åkern satte jag mig mot skogen med Humla liggande framför mig och sedan körde vi lite tolling. Gick kanonbra!!!

När de andra kom så satte de igång att göra upp eld och så blev det lite fika och snack.

Helena började med lite markeringar med Etta som jag kastade. Gick väl sådär, hon ligger i bra och hittar allt men markeringsförmågan sitter inte ännu och när det gäller fart så finns det nog en del att önska. Här kommer några Ettabilder:


Efter det så kastade Melker några markeringar till Humla. Gick OK tycker jag, spikade en del och jobbade sig till en del och var sååå taggad med startskall som resultat vilket jag inte uppskattar men det brukar läggas sig när vi kommer in i säsongen.

Mellan varje träningspass blev det fikapaus och slappning i solen samt korvgrillning. Körde sedan Humla på lite vilt. Helena hade tinat kråka, kaja och skater. La ut ett sök och det fungerade bra, kort häng på några men helt OK. Greppet däremot är verkligen inte bra, hon bär gärna i vingarna på svartfåglar.

Körde också några linjetag med fåglarna och även de gick bra. Avslutade på klockan mitt på åkern men då var det skandal. Hon sprang ut till fåglarna men plockade inte upp dem förrän jag bad henne. Sista fågeln tog hon dock helt utan tvekan så då slutade vi. Tror övningen blev lite väl enkel och det var därför hon aggerade som hon gjorde. Här kommer lite Humlabilder:



Även Noomi körde ett sök med vilt vilket resulterade i några bilder:


Å så lite slapparbilder




Efter träningen så var klockan 15:30 å då bestämde vi oss för att ta en skogspromenad. Hämtade Neo och sedan promenerade vi iväg hem till Helena i Iggesund. Jeannet blev sedan skjutsad tillbaka till Strandarna medans jag promerade tillbaka också å vi kom tillbaka samtidigt...

Ont i huvudet som skjutton hade jag när jag kom hem så det blev en huvudvärkstablett, kylmask och sedan isäng en timma innan det släppt och vi kunde äta middag. Blev resterna från Tacosen från igår.

Inga kommentarer: