torsdag, februari 05, 2009

Back in business

Japp, idag är man tillbaka på jobbet. Tur var väl det för vi hade 4 inspektioner inplanerat. Idag var det smittskyddsprojektet på förskolor som stod på agendan så jag och Kenneth styre bilen upp till Delsbo och Bjuråker.

Blev en heldag ute på uppdrag och lunchen intog vi på Hällnäs vilket var riktigt smakigt. En härlig Vallenbergare med hemgjort potatismos och lingonsylt.

Efter jobbet tog jag skidorna och gav mig ut på golfbanan och testade det nyanlagda skidspåret. Hade inte tänkt åka så pass snabbt som jag nu gjorde men nu blev det som det blev. Tro nu inte att det gick snabbt bara därför men min tanke var ju att gå med skidor då hostan fortfarande sitter i men inte kunde jag gå, det klart jag åkte om än intr såå fort. Helt svettig var jag i alla fall efter att ha avverkat de 6,5 km.

Neo blir helstressad i början när jag åker skidor. Han äter snö så det ser ut som om han försöker hugga tag i skidorna. Följden blir att en timma efter att vi kommer hem är han panikkissnödig å då är det bara att släppa ut honom på gården så står han och pinkar i ett par minuter Hehe.

Henke gick hem idag så nu är det hans tur att vara sjuk. Kvällen blev därför lugnt och spenderades med mat på tv. Första "Halv 8 hos mig" och sedan "Årets Kock". Behöver jag säga att jag var vääääldigt sugen på mat när jag gick och la mig...

Inga kommentarer: