tisdag, februari 17, 2009

Nytt inköp

När jag ändå var i Delsbo idag passade jag på att besöka Delsbo vapen för att se om jackan som jag tittat på tidigade fanns kvar. Jaha, det gjorde den. Ja men då är det väl inte så mycket att fundera över. Kan ju inte vara ute och träna hund ytterligare en hel helg mitt i vintern utan jacka. Om jag ska vara ute och jaga till höste behöver jag också nått att ha på mig så jag var verkligen i behov av denna jacka och nu är den altså inköpt.
Efter jobbet var jag såå frusen efter att ha stått ute en hel del idag. Först vid en sanering av en bensinmack och sedan vid en rundvandring av ett stort bussgarage som ska läggas ner. La mig på en filt med en annan filt över mig och lyckade ändå inte få upp värmen. Lasse kom och lämnade sågen som han hämtat i Enånger och när han kom hit kom han på att han nog glömt att slå av vattnet så han fick vända om och åka tillbaka... Det hade dessutom hänt tråkigheter på HIAB idag då 90 pers varslades om uppsägning, 25 varslades tidigare i år så de kommer vekligen att minska sin personalstyrka i dessa "bistra tider". Fy skjutton hur snabbt det kan vända!!!

Jag tog mig i alla fall i kragen och gick ut en promenad i skogen. Gick och tänkte på flera hundar som försvunnit den sista tiden, bla en tollare från Dalarna och en Irländsk setter här i Hudik och vips var båda hundarna borta. Ropade och visslade och gick runt och lyste men de fanns ingen stans. Efter kanske 5 minuter kom de i alla fall tillbaka och min misstanke är att de hittat nått snull som de satt i sig för Neo slickade sig väldigt mycket runt munnen men jag kommer väl aldrig att få veta säkert...

Hemma kröp jag i alla fall ner under filten och såg "Halv åtta hos mig", "Bygglov" och "House"

Inga kommentarer: