söndag, februari 15, 2009

Shoppingdag och hemresa

Frukosten på hotellet var rena kaoset, hur mycket folk som helst, allt tog slut och hann inte fyllas på tillräckligt snabbt. Hur som helst så tog det en väldig tid men gott var det i allafall.


När vi ätit klart gick vi upp och gjorde oss klara, packade ihop och checkade sedan ut innan vi gick ner på stan. Många affärer hade ännu inte öppnat då vi var ute på stan redan klockan 11 men vi promenerade runt en stund istället. Var sedan på Lagerhouse, Cleas Olsson, Stockholm och lite andra affärer innan vi gick och fikade. Ett fik som vi inte kommer att gå tillbaka till nån mera gång. Tog lång tid, var torrt och kostade desutom en mindre förmögenhet.


Hur som helst så åkte vi från Stockholm klockan 13:30 och kom till Hudik vid middagstid. Åkte genast upp på Håsta för att hämta hundarna och där hade vi turen att bli bjuden på mat dessutom.


Så fort jag kom hem och hade gått en promenad med hundarna satte jag mig vid datorn och beställde mina efterlängtade kängor från Lundhags till det billiga priste 2800:- istället för Naturkompaniets 3299kr. Nu hoppas jag bara att de kommer så snart som möjligt eller i alla fall före helgen. Dessa beställde jag... Hoppas verkligen att dessa kommer att hålla mera än ett år nu. Har testat Meindl och Viking men de höll bara 2 respektive ett år så håll tummarna nu att dessa i alla fall håller i 3 år, gärna 10!!!
Spenderade med andra ord inte så mycket pengar nere i Stockholm men desto mer när jag kom hem.

Inga kommentarer: