onsdag, februari 25, 2009

En bra dag..

Ja så vill jag nog sammafatta denna dag. Förmiddagen kändes lite splittrad med en massa klagomålssamtal. Vet inte vad som hänt med folk idag för alla bara ringde och klagade över ditten och datten... Inte för att det kändes som om det var obefogade klagomål men hur kommer det sig att alla samtalen kommer in samma dag?

På lunchen åkte jag hem och tog med hundarna ut på en promenad på isen. Ååå vad jag hade velat stanna där och strunta i att åka tillbaka till jobbet. Hundanra uppskattade också proemanden och busade som aldrig förr....

Men kan vi få röjja lite nu? Snälla!!!

Passa dig farsan, här kommer jag...
... å jag ska allt ta en tugga av dig!

Nähä, inte det? Kul då kan du väl jaga mig istället?

Tjoho, ta mig då?Du hinner aldrig i kapp mig!
Tjoho!
Nej hjälp, jag ger mig!!!

Neo: Ha din lilla snorunge!!!
Dagens segrare?

Efter lunch pratade jag med Helena och sedan hann jag skriva ut lite tillstånd och boka lite inspektioner mm

Åkte hem halv 5 och skjutsade först hem Birgitta och åkte sedan hem för att gå ut med hundarna. Först fixade jag hundvakt för i morgonkväll och sedan träffade jag lite grannar som jag pratade med så det började nästan skymma innan jag kom mig iväg. Precis när jag släppt hundarna lösa kom Gunilla med Ginny och kokki så det blev lite hundrace till att börja med. Hundarna rastade sig sedan och vi avslutade med lydnadsträning. Både hundarna fick börja med sittande i grupp.

Humla:
Inkallning med ställande och läggande. Inkallning från boll går inte alls för då vill hon bara småjogga och tjuvstanna. Vi körde några gånger i alla fall men jag fick inte till det.

Körde lite fotgående och det fungerade väldigt bra idag liksom rutan som hon gjorde felfritt

Avlutade med inkallning med ställade och läggande utan boll. Ställandet kan gå snabbare men läggandet och tempot på inkallningen är väldigt bra!

Neo fick köra fotgående som även han fixade fint idag. Körde sedan dirrigeringsapportering och detta genomförde han exemplariskt, lugnt och fint och fina apporteringar.

Neo fick sedan köra fjärrdirrigering och med godisskål mellan fötterna fungerade det riktigt fint även på 10-15 meter.

Avslutade med inkallning med ställande och läggande med Neo också. Han är mycket snabbare på ställande än Humla

Humla fick avsluta dagens träning med fjärrdirrigering med godiskål bakom sig och det fixade hon jättefint.

Väl hemma fixade jag middag och medan den blev klar rensade jag i förrådet under trappan och bar upp en massa ytterkläder till garderoben uppe för att det inte ska vara så trångt när man är inne under trappan och letar nått.

Efter middagen blev det även idag en semla men nu får det vara nog med det goda...

1 kommentar:

Anonym sa...

Häliga bilder på härligt röda hundar. Läser din dagbok då och nu och måste säga att du är verkligen duktig på att skriva. Få är det som tar sig denna tid när de har en dagbok. Kul att du gör det, Chatrin!

Ni har verkligen mycket snö där uppe i Hudiktrakterna och det ser så ljuvligt ut! Dessutom blir jag rätt avis på dig att du kan fara ut och åka längdskidor hur ofta som helst. Här har vi lite snö just nu men den blir inte liggandes på samma sätt som uppe hos er. Sköt om dig!
hälsningar
Gunilla M
nere i småland, Gnosjö