torsdag, februari 26, 2009

Sol igår, snö idag

Vädret idag var totala motsatsen till vädret igår. Snön hade vräkt ner i natt och det skulle visa sig att det skulle snöa hela dagen. Det var vackert ute med all snö när jag gick morgonpromenaden så jag tog med kameran.




Idag var det dags för besök på förskolor igen. Hela dagen var inplanerad men före vi började så var jag nere och tränade i källaren mellan klockan 07-08. På förmiddagen besökte vi sedan 2 förskolor och sedan på eftermiddan ytterligare en .

Lunchen blev kort så det blev lite stressig och bara en kort promenad eftersom det tar längre tid att gå i djupsnö som idag jämfört med att gå på plogade vägar.

Efter jobbet var det meningen att vi skulle iväg och lyssna efter varg men eftersom det kommit så mycket snö så sköt vi på det hela en veckan så nästa torsdag gör vi ett nytt försök. Istället jobbade jag lite längre än jag tänkt och åkte sedan hem och tog ut hundarna i skogen. Vi gick i skogen med det slagna rådjuret å såklart var det där hundarna hamnade så småningom. Neo blir lika arg som alltid när man ska ta bort honom från ett byte. Man får ta i en hårdhandskarna eller vara lite lurig. Idag var jag lurig och fick kopplet runt halsen utan att han märkte det så jag kunde lugnt och försiktig lyfta honom från bytet och gå där ifrån. Humla kunde man kalla på så kom hon...

När jag kom hem var det bara till att ta tag i skottning. Phu å det var sååå tung snö. Har ju varit plussgrader hela dagen och riktigt jobbigt var det och det tog nästan en timma innan jag var klar.
Väl inne gjorde jag middag och skruvade fast listen i köket med längre skruvar. Såg sedan !Halv 8 hos mig", tvättade en maskin och skrev en handlarlista innan jag somnade vid tvn

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Knyckte din ut-övning som du skrev om i måndags! Himla bra! Funkade jättebra för Piper med! :-)Så jag ville bara tacka för tipset...
Kram från osss