torsdag, februari 19, 2009

Idag kom de...

Direkt på morgonen på vägen till jobbet stannade vi till på OK för att hämta ut mina nya Lundhagskängor. Äntligen ett par nya kängor!!! Tänkte att jag skulla ha dem på mig idag och gå in dem lite på jobbet så att jag inte får skoskav i helgen då jag ska knata omkring i dem i två hela dagar. De känns kanonbra än så länge...

Efter jobbet blev det full fart till Ica för att handla lite matsäck inför helgen. När det var avklarat åkte vi på Beijer och kapade lite lister som vi ska sätta upp runt fönstret samt köpte lite skruv. Idag hade vi supertur! Först klyvde han listerna utan kostnad och när vi sedan skulle betala skruvarna fungerade inte kortläsaren så tjejen i kassan bjöd på skruvarna. Inte ofta Beijer Bygg är såå billiga...

Hur som helst så åkte vi hem sedan och jag bytte om till utomhuskläder och Henke bytte till kostym för logemöte. När vi var klara skjutsade jag ner honom på stan och åkte sedan och tankade bilen. När jag kom hem gick jag ut med hundarna i skogen trots att det var -24 grader ute brrr!!!. Ikväll gick jag till samma plats där hundarna försvann förra gången och det blev precis samma resultat idag, vips så var de bort! Ropade och ropade och visslade men ingen kom. Efter säkert 5 minuter bestämde jag mig för att Humla var det mest tillförlitliga objektet så jag ropade in henne och hon kom med en rejäll köttbit i munnen. Hmmm vi gick åt det håll som hon kom ifrån och snart såg jag Neos halsband mellan träde. Han stog och åt på nått som såg ut som en magsäck och mycket riktigt, 5 meter ifrån låg ett helt rådjur! Det förklarar deras ovilja att komma... Med Neo får man bråka en del för har han hitta ett sånt här härligt fynd då försvarar han det med sitt liv.

När vi kom hem släppte jag in Neo i huset och tog med mig viltet till grusplan(numer isbana) och la ut viltet, en kanin, en kråka och en and i hörnen på planen. Skickade sedan Humla till kaninen vilken hon plockade klockrent. Gick till den platsen och skickade henne sedan diagonalt över planen till kråkan som hon också plockade perfekt men med lite halvtaskigt grepp. Gick till den platsen där hon häntat den och skickade längst långsidan till Anden och även den kom in perfekt. Så gjorde jag ytterligare ett drygt varv och eftersom hanteringen och upptagen var så fina så gav vi oss här och gick nöjda hemmåt.

Väl hemma kokade jag en soppa som jag ska ha till lunch i helgen och sedan gjorde jag middag och packade. Strulet började när jag skulle föra över pengar på internet. Först fungerade inte "bankdatorn" och sedan konstaterade jag att inte internet fungerade. Skit också men jag får ordna det på nått vis i morgon.

Somnade sedan utmattad framför tvn och vaknade en dryg timma senare när Henke ringde och ville ha hämtning. Fortfarande 24 minus ute och kallt som skjutton var det!

Inga kommentarer: