fredag, maj 01, 2009

Valborg

Åkte som vanligt till jobbet klockan 07:00 och eftersom det är torsdag så började dagen med lite styrketräning. Då jag haft ont i halsen några dagar så tog jag det lugnare idag och satte mig också en stund i massagestolen innan jag gick och duschade.

Dagen var som vanligtfull upp med lite skrivelser och telefonsamtal. Vi slutade dock klockan 13 idag så jag åkte och handlade innan jag åkte hem och tog ut hundarna i skogen.

Började med att gå ett spår till Neo. Tog sedan ut hundarna och gick runt andtjärn för första gången i år. Neo fick sedan gå sitt spår vilket började lite taffligt med bakspår men han kom på sig själv och gick sedan snabbt och hittade alla tennisbollana som jag lagt ut.

Humla fick sedan komma ut och köra några dirrigeringar i vass. Det var ett väldigt litet område men bara för att se att hon i alla fall går in i den. Det gick väldigt bra så det blev en kort vattedirrigering också med halvtaskig avlämning.

Nu åkte vi hem och jag var jättetrött så jag låg en 20 minuter innan Henke satt igång med dammsugning och jag började med maten för kvällen..

Klockan 18:30 kom Ida och Gösta. Jag hade tänkt att vi skulle vara ute och grilla en stund men det hade blivit så kallt att vi höll oss inne istället. Hundarna var helt korkade och skällde som bara den, vet inte vad som tar åt dem när Ida och Gösta är hos oss...???

Det blev i alla fall en lugn valborg som slutade när Ida och Gösta åkte hem och vi somnat i soffan framför tvn

Inga kommentarer: