lördag, maj 30, 2009

Möhippa och borttappade glasögon

Steg upp när Henke åkte på svensexan. Gjorde en sallad, duschade och åt frukost. Klockan 09:00 åkte jag ner till Enånger och gick en promenad med hundarna och släppte sedan in dem i huset. Precis när jag skulle åka kom Lasse och Birgitta med barnen så hundarna behövde inte vara ensamma alls. Här kommer en redogörelse av dagen men lite bilder. Är dock lite sparsam med dem tills vidare...

Kom tillbaka till stan klockan 10:45 och åkte då direkt till Hudikgym där möhippan skulle börja. Marie och Ulli hade då kidnappat Kattis på säng samtidigt som grabbarna kidnappade Jonas. På hudikgym skulle vi köra ett pass Afro-dans. Ja, det heter nått annat men jag har så dålig kolla på gymping... Hur som helst så var det riktigt skoj. Inte jobbigt så att man skulle få träningsvärk men svettigt. Å jag som trodde att det skulle räcka att tvätta av sig men icke!!!
När vi duschade åkte vi ut till Maln (badstrand) och hade picnic i solen. Vilket väder!!! Potatissalla, kycklingspett, västerbottenpaj, sallad med fetaost och soltorkade tomater mm mm. Riktigt gott var det! Jag tog en huvudvärkstablett så jag höll mig till alkoholfritt till maten men innan vi begav oss fick jag en Sabai.
Klockan 14:30 åkte vi vidare till Svanbacken strandhotell där vi hyrt spa-relaxen och bokat behandling till Kattis. Kattis valde en ansiktsbehandling och sedan en helkropps chokladmassage som hon doftade godis resten av kvällen.
Vi andra badade, satt ute i solen och drack vin. Hade det underbart härligt!!!

Lite bubbel...
Å lite "kall-pool"
Tiden bara försvann och klockan 18:30 var vi tvungna avv gå in och frächa upp oss innan avfärden till stan. Bord var bokat på Radjos dit vi anlände klockan 20:00 efter att först ha varit förbi jobbet och lämnat av en massa grejer i bilen.

Vi åt en god middag på Radjos men när det blev dags att gå vidare till Tre Bockar så kände jag att det var dags för mig att dra mig hemmåt. Sagt och gjort, beställde en taxi och åkte hem. När jag kom in på gården kastade jag av min linserna och skulle ta på mig glasögonen som jag haft löst i handväskan men de fanns inte där...!!! Som tur är har jag mina gamla glasögon kvar och de har också rätt styrka men är VÄLDIGT repiga och dessutom har antireflexbehandlingen lossnat så det känns som att de är skitiga hem tiden. Hur som helst så klarar jag mig j i alla fall.

Funderade på när jag kan ha tappat dem och det verkade mest sannorligt att de ramlat ur när jag öppnade portarna på jobbet. Får kolla där när jag hämtar bilen i morgon.

Inga kommentarer: