torsdag, maj 14, 2009

Såga såga såga...

En hel del enformigt arbete som synes i rubrikerna...

Började dock dagen med träning nere i styrketräningsrummet på jobbet. På förmiddagen var det full rulle med et möte med en kvinna som planerar att öppna ett bageri och brödbutik i Hudik och sedan möte på OK/Q8-macken med anledning av saneringen som nu är uppe i 5,5 miljon bara för massor... Usch å än är det inte klart...

På eftermiddagen blev det dock lugnare. Skrev en skrivelse som ska gå ut till säkert närmare 100 hushåll om påminnelse om cisternbesiktning. Lite annat smått och gott hände såklart också under dagen men det hör till det vanliga...

Efter jobbet var vi på ett möte med banken för att se över vår ekonomi och få en ny kontaktperson. Vi ökade på vårt sparande lite och ändrade lite kontoformer samt förberedde för ett ev. utökande av lånet om det blir nått bilköp framöver.

Väl hemma tog jag ut hundarna till den lilla sjön som jag kalla kaffebönan. Körde över Humla två gånger. Får henne inte riktigt rakt som jag vill utan hon väljer närmaste vägen men kommer ju fram rätt i alla fall. Idag blev det riktig långa vattendirrigeringar på runt 80meter. En rolig sak var att jag hängt upp en realdummy som Humla inte lyckades få ner då grenen var för stum. Äntligen gav hon sig tusan på att dummyn ska in så det är bara att fundera ut hur... Såklart fick hon ner den efter ca 1 minut å då hade den realdummyn ett snöre mindre. Hehe, lite jävlar anamma var jag ju ute efter å det visade hon idag.

Neo fick sedan komma ut och av nån anledning simmade han ut mitt ut på sjön det första han gjorde. Hm, så brukar inte han göra men han var väl badsugen lillkillen.

Efter maten som Henke fixade medan jag var ute med hundarna så gick vi ut och sågade de 200 staketspjälerna vilket gick snabbt och smärtfritt med sågen och ställningen som vi lånat av Lasse. Nu ska vi skruva upp dem och sedan köpa ytterligare ca 300m virke och såga till ytterligare 300 spjäler men det får bli i helgen.

Klockan 21:15 var vi i alla fall inne för att ta ett glas vin och lite pop-corn till eurovision-semifinalen. Efter den somnade vi snabbt och gott...

Här kommer en bild på födelsedagskalaset;)

Inga kommentarer: