söndag, maj 24, 2009

Grindar på plats

Japp, som rubriken förtäljer så snickrade vi vidare idag. Gjorde två grindar som nu är monterade och försedda med hakar så att de kan användas. Eftersom grindarna blir så Himla tunga har vi bestämt oss för att bara ha en liten barngrind på trappen till entén. Den är lätt att skjuta åt sidan men roligare/finare än att ha ett kompostgaller vilket det är idag.

Det tog rätt lång tid att fixa grindar och dessutom blev vi tvungna att åka och köpa en annan hake till ena grinden. Då blev det såklart lite andra små inköp också. På vägen tömde vi all förpackningsinsamling vilket fullkomliten hade svämmat över hemma hos oss.

På eftermiddagen tog jag en lång promenad i det sköna vädret. Gick hemmifrån över täkterna och sedan grusvägen till Idsjön-Bodsjön. Det var varmt och härligt så jag kunde promenera i shorts och linne. Neo var rejällt seg efter att ha legat ute på gården hela dagen men det blev fart på honom när vi kom fram till sjön. Humla och hann badade, simmade, jagade varann och hoppade från en sten. När solen gick i moln promenerade vi hemmåt. Vi blev ute totalt nästan 2 timmar så hundarna var nöjda och la sig att sova när vi kom hem. Vi fixade istället månadens räkningar så nu är de inlagda och klara.

När vi ändå satt vid datorn så annonserade vi också ut röda saaben på blocket. Nu är det bara att hålla tummarna att nån vill köpa den lite snabbt så att vi kan se oss om efter en ny bil.

Nu var det hög tid för middag. Klockan hade hunnit bli 20:00 så vi grillade varsin laxbit och till detta gjorde vi en varsin Buritos med majs och tomat som jag blivit tipsad om av mamma. Jag öa dessutom till lite tapenade så det blev gryddigt och gott.

Var så sugen på nått sött efter detta så jag gjorde lite varm kolasås som jag hällde över frusta blåbär, mums!!!

Inga kommentarer: