torsdag, mars 08, 2012

Hundträning

Det är verkligen nått varje dag nu för tiden. Känner att jag egentligen är helt slut men vill ju samtidigt träna Humla som inte får så mycket nu för tiden. Ja ingen av hundarna så får mera än promenader nu för tiden. Tiden och orken räcker helt enkelt inte till...

Hur som helst så träffades jag och Helena och tränade på täkterna idag. Den lilla snö som är kvar kommer nog att smälta bort den kommande veckan för det utlovas plussgrader dygnet runt i över en veckas tid med upp emot 10 pluss på dagarna. Jippi!!!

Hur som helst så körde vi dirrigeringar även idag. Humla strular vid skicken och vill inte sitta stil vid min sida men annars var hon riktigt duktig. Vinna var också med och hon var, ja hon var vinna. Varken tyst eller snäll... Ingen katastrof men heller inte enligt mina önskemål...

Efter att ha gått en promenad med Vinna när vi kom hem och sedan ätit middag så somnade jag faktiskt i soffan för jag är verkligen helt slut. Vaknade när Vinna behövde ut och när det var fixat så såg jag Svinalängorna. Vilken hemsk film!

Gick till säng vid 23.30 tiden och såg lite tv innan jag somnade. Åhhhh borde gått och lagt mig tidigare men i morgon...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du är ju otrolig- gå en promenad när du kommer hem från träning. Tacka f-n för att du är trött ;o) Hundarna verkar få sitt så vila dig lite du utan att ha må dåligt för det.

Anonym sa...

Men vem sa det? Vinna var ju bara med och gjorde inget å promenaden efteråt var allt annat än lång, bara en chans att få gå ensam med Vinna en stund. Var väl ute 10-15 minuter och gick MAX 1km...