onsdag, mars 28, 2012

Vinna 7 månader & Badpremiär

Dagen förflöt som vanligt. Var en sväng till Stamnäs för att än en gång checka av saneringen sedan lastbilsolyckan och kollade också av en tankanläggningen som finns i den lilla byn.

Som vanligt var jag hem till hundarna på lunch och gick en promenad. Ingen långlunch idag då det regnade och en långpromenad inte kändes lockande.

På eftermiddan fick jag ont i skallen igen. Fattar inte varför jag ska ha så mycket problem med migrän nu? Det gick inte över men när jag kom hem så gick jag och Gunilla upp i skogen med hundarna som fick röjja av sig. Vinna genomförde sitt första bad. Trodde nog att hon skulle springa genom en vattenpöl men den pölen var en vattensamling som var drygt en halvmeter djup. Paff blev hon säkert men hon bara plöjde genom den ca 5 m breda pölen och skakade sedan av sig innan hon sprang vidare. Vatten kommer knappast att bli ett problem för Vinna heller...

Tack och lov gick huvudvärken över efter en snabbvila före maten. Efter maten gick jag ut och krattade gamla delen av gården. Nya delen är fortfarande blöt vid hundgården och mycket utav den övriga tomten har Henke redan krattat eftersom snöslungan hade kastat in en del grus.

I söndags, när vi var på utställningsdebuten i Högbo så fyllde Vinna och hennes syskon 7 månader. Såklart måste man följa hennes utveckling så efter helgen blev det mätning, vägning och de obligatoriska månadesbilderna.Vinna är nu störst i vår flock till längd och vikt. Höjdmässigt leder fortfarande Neo...

Vinna väger 18,5kg och är 47cm hög
På kvällen somnade Vinna i knät på mig och jag passade på att mysa i fulla drag och gossa med hennes underbara öron som dagen till ära luktade tallbarr... Myyyyysigt!!!!

Inga kommentarer: