fredag, mars 16, 2012

Nu tar vi helg och...

... håller tummarna att Neo blir helt återställd under helgen. Idag fick han ganska mycket ris till frukost och några små matkular också. Vi fortsätter med Diarsanyl över helgen och trappar succesivt upp andelen mat så får vi se om det håller. Upplever dock att han är piggare eftersom han nu skäller i vanlig ordning när han tror att nån kommer.

På morgonpromenaden med Vinna tränade jag lite inkallning och hon var verkligen på hugget.

Annars jobbar vi vidare idag och sedan blir det handling i eftermiddag för i helgen vill jag ha god mat (=lyxig mat). Få se vad det blir...

Vädret är helt underbart så jag bara måste hitta på nått med hundarna ikväll också. Tror att Humla ska få årets första sök och Vinna kanske ska få lite mera inkallningsträning och kanske kanske ska hon få prova på lite apportering men det får vi se. Det som jag absolut måste lära henna är att vara vid min sida. Hon kan komma in till sidan och sitta tills hon får belöning men sen vill hon gärna studsa ut för att sitta och titta på mig framifrån. Ja ja vi får se vilket humör jag är på när jag kommer hem i eftermiddag.

Humöret var bra så det blev en lång skogspromenad med inkallningsträning för Vinna. Neo fick gå en kortare promenad med husse. När vi gått runt fick hundarna sitta i bilen medans jag blodade två spår som Neo och Humla ska få gå i morgon. Vinna ska få sitt första spår men det blodar jag såklart i morgon...

På kvällen beställde vi Thaimat och det var såååå gott. I morgon blir det tre-rätters middag!!!

Inga kommentarer: