söndag, mars 25, 2012

Utställningspremiär

Varför skulle man anmäla sig till utställning samma dag som man ställer om klockan? Inser ni hur tidig morgon det blir då? Usch och fy men iväg i tid kom jag i alla fall. Tog med Humla då jag tänkte stanna på IKEA också så det kunde bli en lång tid i bilen för Vinna. Nu slog det mig när jag passerade Söderhamn (5 mil från Hudiksvall) att min mobil och mobilväska (som även är min plånbok) låg kvar hemma. Hur mycket ställer inte det till det? Dessutom skulle jag behöva tanka på vägen hem å det går ju inte så bra utan kontanter och kort. Tur att det finns hjälpsamma människor. Fick erbjudande om att få tanka upp bilen (tack Agrosofen-Annika) och låna pengar (tack Josefin och Ingela) så allting ordnade sig såklart.

Utställningen då. Måste ha varit en berg och dalbana för Vinna idag. Gick in med attityd med en svans som krullade sig och la sig på ryggen. Precis när vi skulle in i ringen tyckte hon dock att det var lite läskigt å så skulle domaren klämma och känna. I samma veva tappar nån sin tranportbur på läktaren så att det dånar till. Mycket för lite Vinna. Vi springer en runda igen och då ser hon reklamaffischen ovanför och skäller på den. Mycket som rör sig i lilla virrpannehjärnan nu tror jag. Hur som helst så gillade domaren henne så pass att det blev ett HP och som enda valp i klass 2 så blev hon därmed BIR Valp. Kritiken finns att läsa på Vinnas resultatsida.

Tänkte åka hem men stannade ett tag och tittade på labbar och flattar å beslutade efter ett tag att vi skulle stanna för att få en chans till i ringen. Inte chans till resultat utan chans till träning. Försöker göra det roligare nästa sväng så att detta blir en bra upplevelse.

Josefin och Dundra dominerade och gjorde sin bästa utställning hittills med Excellent, CK, BIR jaktmerit och slutligen BIS 4 jaktmeriterad. Stort grattis!!!

Även Ingelas Blizz gjorde bra ifrån sig vilket slutade med Excellent och CK. Gick ju strålande för Hälsingehundarna. Här kommer lite bilder från dagen omen suddiga sådana...

Nått IKEA besök blev det såklart inte men när jag kom hem tog jag Humla på en promenad och kastade ut ett sök som hon fick jobba in. Hon gjorde det bra till sista dummisen och sen gick hon och badade på vägen hem.

Henke bjöd på tacos och sen slappade vi alla framför tvn.

Inga kommentarer: