onsdag, mars 14, 2012

Neo är krasslig och samtal med Pontare

Söndag natt var det någon av hundarna som hade kräkts en hel del. Jag förutsatte att det var Vinna som legat och gnagt på pinnar och näver i söndag och funderade väl inte så mycket mera över det.

På måndagkväll kräktes Neo upp maten och även om det i stort sett aldrig händer att mina hundar kräks så gjorde vi väl ingen affär av det.

När jag kom hem från jobbet på tisdag så kräktes Neo igen och då börjar jag ana att det kanske är han som kräkts hela tiden...

Han fick bara liite liite mat på tisdagkväll men idag på morgon kräks han igen. Det är onedbruten mat som kommer upp. Tänkte ge honom några kulor bara för att få i honom glucosaminet men han vill inte äta idag. Efter promenade förstår jag varför. Han var VÄLDIGT dålig i magen. Få ser hur han verkar i eftermiddag, blir han inte bättre så måste jag ju åka in men det vore bra om det kunde vänta tills på torsdag då Henke är tillbaka hemma igen.

Hmm, ingen rolig syn att komma hem till efter jobbet idag. Neo, som ALDRIG under sitt hittills 11-åriga liv bajsat inne eller på gården hade idag både bajsat och kräkts på flera ställen. Tack och lov det mesta på golvet men även på matten i hallen.När jag släppte ut dem på gården satte han sig direkt och bajsade även på gården. Han börjar också bli loj nu så jag bestämde mig för att ringa veterinären eftersom han nu varit dålig i över tre dygn. Fick dock rådet att ge överkokt ris och köpa probiotika och ge honom det. Ser jag inte en förbättring tills i morgon så måste jag åka in, om inte annat för att vätska upp honom.

Tyckte ändå att han var hyffsat pigg på eftermiddagspromenaden och sedan fick de sitta i bilen eftersom jag var iväg på logemöte. Inga fler olyckor ikväll men så har han väl inte nått kvar i magen heller. Två msk ris kokt i köttbuljong fick han uppdelat på två mål ikväll. Få se hur natten blir...

En kul sak som hände idag var att Roger Pontare ringde mig på jobbet. Inte ofta man får chansen att prata med en kändis. Mycket trevlig var han också och efter säkert 20 minuters samtal frågar han om han hör en "släng" av pitemål. Å ja det var ju uppmärksamt att notera det trots att jag inte bott i Piteå på 18 år.

Inga kommentarer: