tisdag, mars 13, 2012

SSRK-möte

Känner mig enormt trött och är verkligen i behov av en lugn, avslappnande och ledig helg. Längtar tills på fredag! När jag lägger mig för kvällen kommer jag att se till att få en lång sovmorgon och lugnt morgon på lördag. Tror faktiskt att jag ska unna mig en lite stadsdag med shopping sedan, det var verkligen länge sedan!
På kvällen vill jag äta EXTREMT god mat! Måste klura på vad det kommer att blir...

På söndag ska jag ha en lika lugnt dag men om vädret tillåter tror jag att jag ska testa ett blodspår med Vinna. Kanske till och med ser till att lägga några spår till Neo och Humla också, det tror jag de skulle uppskatta och kommer det inte snö så funkar det ju i skogen. Hmmm kan nog bli en riktigt bra helg om inget oförutsett inträffar.

Hur som helst så har jag kommer fram till detta efter att mer eller mindre få en psykiskt sammanbrått i kväll. Jobbade på och sedan när jag kom hem från jobbet så röjde jag upp lite hemma och tog hundarna på en promenad. Blev stolt som en tupp när vi mötte Neos hat-golden. Alla hundarna gick fint vid min sida utan minsta morr när vi möttes. Härligt nu har jag fått tighta hundmötet på gångvägen två dagar i rad med alla tre hundarna utan minsta problem.

Neo var annars seg (läs nosig och dryg) på promenaden och mitt humör försämrades. Det var nere i botten när vi mötte en Jack Russel som jag vet gör utfall och då slog det slint i både Neo och Humla men det fick veta det för jag gick i taket. Tack och lov fick vi sedan ett möte med en annan golden än tidigare och då skötte de sig fint igen. Kände dock att hundträning var det inte tal om ikväll.

När Ingela och Josse kom så blev det istället en promenad. Josse med två labbar, Ingela med Garbo och hon fick också ta Neo som tyckte det var störtcoolt att få gå med en svart brud! Vinna var dragig och om sig och kring sig så fler liknande promenader med en lugn och stabil matte skulle inte vara helt fel.

Efter detta så hade vi styrelsemöte och då blev humöret bättre. Tack för att ni var så tålmodiga och fick mig på bättre humör.

Diskade bort, kollade FB lite snabbt men gick sedan och la mig och somnade inom 3 sekunder tror jag.

Inga kommentarer: