fredag, september 26, 2014

Alltid lika trevligt med fredag!

Kan bara konstatera att jag är glad att det inte är mer än fem arbetsdagar på en vecka för jag är alltid lika glad när det är fredag!

Anna var snäll och hjälpte mig med en andträning i sista sekunden. Skjuter inte när Vinna ska apportera änder, hon får inte apportera i vatten, har aldrig tollat i samband med andträning och kastar heller aldrig i samband med träning av änder. Hmm å nu skulle allt in på en gång.

När det gäller hanteringen av änderna så gick det bra vid vattnet. Transport till ett sök där första kom in fint. Hmm men inte den andra. Då skulle det ätas men hann hindra henna. Den tredje och sista kom in fint. Avslutade träningen med en markering på land med skott och den kom in fint. Ja ja nån gång ska man väl testa men har verkligen inga förväntningar på pris. Humla fick också apportera änderna och fick tolla lite. En dirigering och en dubbelmarkering fick hon också men den kastade jag själv så den blev väldigt kort. Inte tyst en sekund men vad tusan… Sponsring är också bra!

Väderomslaget till tusen kom efter detta. Det blev helt svart, började storma och spöregna men då skulle jag ändå hem så det var lugnt.

Till middag blev det köttfärsbiff med tomat och fetaost.

På kvällen fick jag förfrågan om jakt i morgon. Henke jobbar så jag hade ingen hundvakt å övriga. Hade dessutom två planerade grejer under dagen så först kände jag att jag var tvungen att säga nej då de dessutom skulle innebära att jag skulle behöva stiga upp klockan 02:00. Men så ändrades förutsättningarna. Jag kunde komma efteråt och kunde då sova till 04:30. De planerade aktiviteterna kunde vi ordna genom att flytta den ena och arrangera om den andra så helt plötsligt skulle det funka. Tjo vad kul det ska bli!

Inga kommentarer: