tisdag, september 16, 2014

En lång promenad

Sen lunch idag, 14:15… Hundarna fick vara på gården medans jag åt å så blev det en kort promenad innan jag åkte tillbaka till jobbet igen. Bara 45 minuters lunch och sen jobb till 16:45,

När jag kom hem tog vi hundarna på en promenad. La ut några dirigeringsapporter å så fick Neo ta några apporter. Neo som knappt kan gå promenader på 500m blev helspralligt. På ett skick ramlade han dock ordentligt och gjorde en kullerbytta men det hindrade honom inte från att fortsätta… Film hittar n häri Neo apporterar och gör en kullerbytta

Apporterna fick sedan ligga medan jag tog tjejerna på en lång promenad. Hittade en okej promenadväg som dock var riktigt snårig längst med Östanbräckstjärnen. 2m hög, tät cigarrvass gav mig tillfälligt en nära döden upplevelse när marken under mig försvann.

2014-09-16 18.23.17

Hann tänka att jag trampat i ett bottenlöst hål med det visade sig vara en dolt 1,5m djupt vattenfyllt dike. Blev blöt upp på halva låret och skorna blev dubbelt så tunga än tidigare. Avslutade dock rundan som resulterade i en 7.6km lång tur. På slutet mötte vi två rådjur på vägen. Kan meddela att jag är glad att hundarna var kopplade…

Avslutade promenaden med dirigeringarna. Humla fick långa linjetag och ett stopp med högerskick. Vinna fick vänsterskick och ut bakåt. Duktiga var de…!

Henke som gick hem med Neo klippte gräsmattan, tömde badtunnan och skurade ut den. I morgon ska vi börja fylla den igen så att vi kan njuta av en varmt bad i höstmörkret på lördag.

Bra dag motionsmässigt trots att det var vilodag… Blinkar

2014-09-16 19.56.34

Inga kommentarer: