tisdag, september 02, 2014

Veterinärbesök

Vinna har i flera veckor haft ett öga som runnit. För det mesta bara klar vätska men i bland med en varklump. Jag sköljde ögat regelbundet med tårvätska under en dryg veckas tid men det vill inte ge med sig helt och hållet. Hittade ögondroppar som Neo hade för några år sedan så jag började ge henne det men inte heller det gjorde att det slutade rinna. Det andra ögat har hela tiden opåverkat.

Idag ringde jag veterinärkliniken och hade turen att få komma på eftermiddagen. Min egen teori var att en tårkanal kanske slammat igen och det visade sig mycket riktigt vara så. Den ena av de två tårkanalerna i vänster öga spolades upp så nu ska det inte vara några problem. Kommer problemet tillbaka ska hon in å så kommer de att kontroller om det finns några bakterier i tårkanalen men i nuläget räknar vi med att det bara var igenslammat.

Vinna var väldigt trött efter ögonsköljningen så dagens träning ställdes in.

2014-09-02 18.00.23

Blev bara en kort promenad med alla tre hundarna innan middagen som idag bestod av egen Caesarsallad. Den är så god! Receptet hittas här på 56kilo.se

När hundarna fått lite mat i sig hade jag tänkt gå en sväng med Humla. Vinna verkade lite piggare så hon fick också följa med. Blev inte så lång promenad eftersom det blev mörkt men de hann i alla fall få några dubbelmakeringar i olika terräng innan vi gick hem.

Inga kommentarer: