lördag, maj 28, 2022

Vattenträning och middagsbesök

 Idag var det åter igen dags för hundträning. Jag kör verkligen hårt med Esset nu. Klockan 9:30 åkte vi åter iväg till Edsäng för träning hos Henry. Idag blev det vattenträning och som sagt det är ju precis det som Esset behöver mest så nu hoppas vi få ordning på igångarna. Tyvärr skulle jag haft stövlar för det var blött men träningen blev bra och nu har jag en plan för hur jag ska träna vidare. Tyckte ändå hon skötte sig över förväntan när det gäller igångarna...

Frusen när jag kom hem och hungrig så vi delade på en burk Gulaschsoppa innan jag hoppade in i en varm dusch och vilade under en filt en stund. 

Henke hade fixat och städat, handlat och fixat efterrätt medan jag var borta. 

Klockan 17 dök Johan och Johanna upp. Blev en trevlig middag med skinka och melon och bubbel som förrätt, grillad regnbåge, pressad potatis och dill- och citronsås till varmrätt och passionsfruktspanacotta till efterrätt.

Inga kommentarer: