tisdag, maj 17, 2022

Viltträning i Nor

 Idag efter en hel dag med utbildning på jobbet så åkte jag och Göran till Nor för viltträning med flatklubben.

Esset fick börja med två markeringar i springvatten. Bra träning då hon aldrig apporterat fåglar i grunt vatten men det var inga problem.

Efter det så gick jag till ett sökområde i skogen. Där låg det kanin, fasan, kråka, kaja, duva och and.

Skickade och hon hittade först en kalle som hon levererade in direkt. Hittade sedan fasanen som hon nosade på och lämnade. Sa till henne och då tog hon den med fint grepp. Anden kom in direkt liksom duvan men när hon kom till kråkan så lämnade hon den och den var jag tvungen att övertala henne att ta. Såå skumt att det blir så här när det aldrig händer på träning. Nån ting förändras när det är andra personer och miljöer eller om det har med att jag tagit i vilten. Lite halvnöjd med träningen men inser att vi måste träna mer med andra och på provupplägg med vilt.

Kom hem strax efter klockan 21 och efter lite kort tv titt så gick jag faktiskt och la mig tidigt och somnade direkt. Skönt med en lång natt...

Inga kommentarer: