fredag, december 21, 2007

Nu är det dags... Humla löper!

Har gått och väntat sedan i september på att Humla skulle börja löpa. Var säker på att hennes löp skulle spoliera jaktprovssäsongen eftersom alla jaktproven som jag skulle ställa upp i låg i september/oktober men peppar peppar, hon knep ihop. Humla löpte första gågen när hon fyllde 1 år i april. Andra gången började hon löpa mellan jul och nyår, 8 månader senare varför jag trodde att hon skulle löpa 8 månader efter det, dvs i september men icke. Idag på morgonen, precis när Henke hade gått iväg med hundarna så ser jag lite blodfläckar på golvet. Japp, nu var det dags! Humla löper igen, ett år sedan senaste löpet. Härligt, min önskan har ju hela tiden varit att hon skulle löpa 1 ggr/år med 1 års mellanrum och i alla fall denna gång blev det ju så, perfekt! Löper hon denna tid varje år är det aldrig nått problem med tävlingar och annat vilket känns bra, hoppas hon håller detta...

Idag blev det annars jobb som vanligt, inget särskilt hände utan det känns att det är nedtrappning nu inför jul.

Efter jobbet blev det en snabb skogspromenad med vovvarna, ca 50 minuter och sedan snabbt fixa till sig för att åka ner på stan och gå ut och äta julbord på Parkhyddan med Fredrich Becker. Det var helmysigt på Parkhyddan, ett stort sällskap och 5 mindre sällskap inklusive oss. Julbordet var kanon och det bästa var faktiskt sillbordet trots att jag normalt inte är någon sillmänniska men här var det verkligen jättegott. Traditionsenligt drack jag julmust och julnubbe till...

Vi var alla trötta som klockan 22 avrundade vi och åkte taxi hem

Inga kommentarer: