lördag, december 15, 2007

Stora Stockholm 2007

Phu, upp klockan 05:00, frukost och sedan en kort rastning innan det var dags att ge sig av till Iggesund för att hämta upp Helena. Kom iväg strax efter klockan 06. Det var riktigt halt ner till Söderhamn men sen gick det som på räls. Kom fram till Älvsjö klockan 09 och sen var det inte helt lätt att hitta en parkering men vi lyckades till sist och dessutom alldeles utanför östra ingången.

Humla rastade sig snabbt å sen gick vi in och tog oss en plats vid ringen. Alltid kul att träffa allt tollarfolk och se såå många tollare på en gång. Humla gick in i jaktklass tillsammans med 3 andra tikar. Humla skötte sig fint och fick helt OK kritik, ett 1:a pris men tyvärr inget CK. Nåväl det var helt OK i alla fall, då kunde vi "trava" vidare och titta på lite lydnad och annat.

Humla visade sig från sin bästa sida
Kan man bli mycket vackrare?
Humla i ringen, tack Camilla för den läckra bilden Sanna och sniffa placerade sig före oss med CK
Sniffa står fint
1:an i jaktklass som sedan också blev BIR
Efter lite mat blev det shopping, en nome-sele, en stor fäll, lite "tandborstben" och så lite gratismat från Magnussons. Åkte från Alvsjö klockan 17 och kom till Iggesund strax efter klockan 19:30. Släppte av Helena och åkte sedan och handlade lite dricka innan jag åkte hem. Då rastade jag Neo och Humla en kortis medan Henke blandade till en drink. Blev lite tilltugg med ishavsröra och banan och ädelost vilket satt precis där det skulle, supergott!!!
Gjorde en supertabbe när jag skulle öppna ett Bag-in-Box vin där refflingen var så dålig att jag var tvungen att ta fram en kniv. Dror ni inte att jag lyckades punktera vinbagen också så allt började rinna ut. Vilken dundertabbe, helt oöppnad bag-in-box finns nu i 1,5 liter sockerdricksflaskor...

Efter maten skulle vi se en film men jag såg nog bara 15 minuter sedan sov jag.

Inga kommentarer: