onsdag, december 14, 2011

Fram och tillbaka

Glädjen åt att snön kommit igen blev kort. +3 grader idag och eftersom det regnade igår så har den snö som låg i stort sett helt förvandlats till snorhal is. Nu vill vi ha snö! Å då efterfrågar jag inte 2 meter snö, det räcker med 1 dm...

Henke var rätt förkyld i morse men beslutade sig för att ändå göra ett försök att gå till jobbet. Vid 9 ringde han dock och meddelade att han kastar in handduken. Tack vare det "slapp" jag åka hem på lunchen för första gången på två månader. Blev en kortlunch och därigenom lite extra flex på kontot vilket kan vara bra att ha till jul.

Efter jobbet tog jag åter igen med mig ut på golfbanan medan Henke fixade middag. Vi gick runt den nyetablerade dammen idag. Runt hela området hade de spänt upp en avspärrning och det knutit prasslande band i. Eftersom det blåste lite så fladdrade banden så jag var spänd på att se hur Vinna skulle reagera. Inte alls skulle det visa sig. Duktig flicka!

Falsk pastagratäng med tacoköttfärs och västerbottenost blev det till middag idag.

Nedräkning:  7 dagar kvar...

Inga kommentarer: