måndag, december 12, 2011

Nedräkning

Nio arbetsdagar kvar till jul! Hade en inspektion på en fotvårdslokal inbokat klockan 09:00 i dag och när jag kom tillbaka blev det fika. Dagen i övrigt bjöd på rapportskrivning, fortsatta "bullerproblem" och diverse annat smått och gott.

På lunchen gick jag en promenad med hundarna. Första biten med alla tre i koppel vilket gick sådär eftersom Vinna hela tiden skulle bita i Neo, ibland går det bra men mellan åt blir det helt kaos! Andra halvan fick de gå lösa och busa i snön som kommit tillbaka. Blev några halvtaskiga kort...


På kvällen gick jag för första gången med alla tre hundarna i mörkret på golfbanan. Vinna var lite skeptisk i början då det lät från folk som åkte pulka i en närliggande backe men det gick över rätt fort och sen visade hon inga tecken på oro av att springa omkring på banan i mörkret medan jag gick med pannlampa vilket gav mycket konstiga skuggor då det ligger jordhögar och annat på banan just nu.

När jag kom hem hade Henke handlat och skottat och sedan var det dags att ta tag i problemen med tvättmaskinen och middagen. Tvättmaskinsproblemet löste vi inte men mat fick vi i oss.

Vovvarna var lugna och nöjda hela kvällen och fick som belöning varsitt ben som de satte i sig.

Inga kommentarer: