torsdag, december 15, 2011

Vinna imponerade

Eftersom Henke är hemma och är sjuk så gick jag med alla hundarna på morgonen. Det är fruktansvärt halkigt nu när snön smälter så att gå utan broddar är uteslutet. Gick hur som helst väldig bra att gå med alla i koppel idag mycket tack vare att Vinna inte var på Neo och bet i honom som hon normalt har en förmåga att vilja göra.

På förmiddan var jag iväg på ett möte och på eftermiddan satt jag och förberedde inför kommande beslut/fakturering. Lunchade snabbt för att samla ihop lite tid. Blir ju långa luncher när jag åker hem varje vecka.

När jag kom hem efter jobbet var Olle Edh hemma och installerade vår nya tvättmaskin så nu hoppas vi på rena och torra kläder i fortsättningen.

Jag fixade batteribehållaren till pannlampan som blivit förstörd av batterisyra så nu hade jag mycket bättre belysning när jag tog med hundarna på golfbanan igen. Idag gick vi motsols och Humla vistades största delen av promenaden i skogen och INTE på banan. Vädrade, spårade och åt spillning av vilt hela tiden. Hon hade en riktigt härlig tid. Vinna hängde med Humla ibland, Neo ibland och mig ibland. Hon är modig när hon har nån att haka på. När vi nästa hade gått hela rundan ser jag att Humla hittat något som hon kommer med till mig. Det visade sig vara en trasig golfboll. När hon lämnat att och sprungit vidare kastar jag tillbaka bollen ut i skogen. Förmodligen såg Vinna lite av bollen/kastet så hon gav sig ut på "jakt". Lät henne undersöka var som hänt och hon sökte lugnt och metodiskt. Plöstlig stannar hon upp, sticket nosen ner i blåbärsriset och kommer sedan springande i full fart till mig för att lämna av den trasiga golfbollen i hand. Vilken duktig flicka!!!

Till middag blev det idag en ny rätt med lax och saffransröra och vi "firade" med lite vin. Till och med så att jag tog en Irish Coffe lite senare bara för att jag var lite frusen och kände att det nog skulle göra suset! Det gjorde det också. Mums vad det är gott!!!!

Inga kommentarer: