tisdag, december 06, 2011

Skogen skogen...

Full fart och kaos på jobbet på förmiddagen eller egentligen precis vid lunch, då allt hände på en gång.

På lunchen åkte jag hem och träffade Gunilla. Vi åkte upp i skogen med alla hundarna tre labradorer och tre tollare. Full fart på promenaden blev det men vad annat kan man vänta sig med sex hundar.

Åkte tillbaka till jobbet och blev kvar till klockan fem. Det betyder att Vinna och vovvarna var ensamma fem timmar före lunch och fyra timmar efter lunch. Tro det eller ej men det var en kissfläck på förmiddan och INGEN på eftermiddan. Duktiga dukiga Vinna!!!

Efter jobbet fick Henke gå med storvovvarna medan jag gick med Vinna. Blir lite orolig för jag upplever att Vinna är ganska "rädd" av sig. Trots att hon gått i området säkert 20 gånger och vi rörde oss bara inom 100 meter från huset. Var 10 meter tittar hon sig oroligt omkring och vill gå hemmåt. Tänkte att det kanske hängde ihop med kopplet så jag tog av det efter en stund. Fortsatte att gå för att se om hon ville hänga med då. När jag kommit ca 10 meter från Vinna så vänder jag mig om för att se om hon händer med. Inte då, ser hennes svans försvinna ner längs cyklevägen. Hon var på väg hem! Topar på henne och då kommer hon i full fart, hon var då ca 50 meter ifrån mig. Vad kan detta bero på? Nog för att hon fortfarande är liten men jag har ingen erfarenhet av det beteendet även hos en liten valp. Funderar om mörkret kan förstärka hennes osäkerhet/försiktighet? Den som lever får se...

På kvällen var Henke borta och jag var fruktansvärt trött så jag somnade rätt tidigt och vaknade först när Henke kom hem. Vovvarna måste också ha varit trötta för det verkar som om att även de sovit hela tiden...

Inga kommentarer: