måndag, mars 01, 2021

Mailbombning och löp

 Så var det en ny vecka och inte bara det, även en ny månad då mars inleds idag. Vinna inledde månaden med att börja löpa så nu hoppas jag att även Esset kommer igång då hon bar löpt en gång i sitt liv än så länge och hon fyller ju 2 år till helgen.

Jobbade som vanligt hemma och idag blev det lite rapportläsning, möte om kommande detaljplanearbete i en del av kommunen och diarieföring av ärenden och lite annat. 

Som vanligt blev det en kort promenad med tjejerna på fikat och sen tog jag en löprunda med Esset på lunchen medan Henke gick med Vinna. Idag gick det tungt att springa. Vet inte om det berodde på att det var motvind första halvan eller om det bara var min omotivation som gav denna känsla. Jaja, första löprundan för i veckan är i alla fall genomförd.

Innan jag avslutade räknade jag mailen som gått ut och in till mig idag. Det blev 40 st. Har nog aldrig fått och mailat så mycket på en och samma dag.

Jobbade på fram till klockan 17 och då blev det en kort promenad med tjejerna innan jag åkte iväg till totohallen för att träna lite. I hallen var även Tobbe och Kajsa och Göran och Zenitha och vi fick många skratt idag då Göran helt plötsligt tappade en "krona" (tanv) vilket resulterade i en stor glugg vilket gjorde att han såg ut som Sven Melanders karaktär "Rulle".

Blev kanske inte den mest effektiva träningen men lite blev i alla fall gjort

Esset: Fotgående, fjärrdirigering, kryp, konen, läggande och sättande under gång samt inkallning/ingångar

Vinna: Fotående, konen, högerhandling, fjärrdirigering och läggande under gång

Vi avslutade träningen med en platsliggning för de som var kvar. 3,5 minut körde vi idag...

Väl hemma blev det middag, spagetti och köttfärssås och sedan la jag lite pussel och såg lite tv samt fixade lite med verksamhetsberättelse för SSRK.

Inga kommentarer: