torsdag, mars 18, 2021

Utbildning och handläggning av årsrapporter

 Idag var det dags för lite utbildning igen. Länsstyrelsen genomför en gemensam utbildning inom området förorenad mark. Dagens utbildning hamnade om klassning av förorenade massor och var mycket bra. Pedagogisk och lugn föreläsare som belyste den problematik som är när man arbetar med förorenade områden.

På lunchen trotsade jag det blåsiga vädret och tog med tjejerna ut på en löprunda. Det var enormt blött efter vår byaväg så när vi kom tillbaka hem så gick det verkligen inte att torka av hundarna. De hade ett lerpansar på ben och päls under magen. Som tur är så har vi ju en ingång direkt till duschrummet så jag tog in hundarna dit. Duschade först Vinna. När jag torkat henneså skakade hon sig och då hakade den mycket leriga Esset på och skakade sig hon också. Jag kan meddela att HELA badrummet var lerigt efter det. Mattan som jag rullat undan var skitig, golvet, dörrarna, badrumsskåp, toalettstol (invändigt och utvändigt eftersom locket var öppet), toaborste mm mm. Duschade Esset och släppte sedan ut tjejerna på gården som är ren tack vare all snö. Fick sedan skura hela badrummet innan jag själv fick ta en dusch.

På eftermiddagen jobbade jag med årsrapporter och när jag såg att det skulle bli väldigt fint väder i morgon så bestämde jag mig för att ta ledigt hela dagen. 

När Henke kom hem blev det en promenad genom Nordenholm. Vägen hade nu frusit på och var inte lika lerig längre tack och lov.

Kvällen blev lugn och i morgon är jag ledig och ska spendera många timmar utomhus i fint väder.

Inga kommentarer: